Onvoorstelbaar Wonderlijk Gedaan..! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu Onvoorstelbaar Wonderlijk Gedaan..! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

Onvoorstelbaar Wonderlijk Gedaan..!

08 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Hier weer even een berichtje van ons vanuit het warme Thailand. In weinig dagen toch weer heel wat beleefd.

Vrijdag zijn we met een excursie naar een waterval geweest. Deze was verdeeld in zeven etages. Al met al een hele klim om elke etage te bezoeken, maar dat was het zeker waard. Geweldig! Vooral de bovenste etage was erg indrukwekkend. Vandaar ook de titel;). Echt onvoorstelbaar, zo mooi! Echt genieten dus. Op de tweede etage kon je de vissen voeren door je voeten in het water te steken. Alle dode cellen werden opgevreten. Daar hadden ze bij ons een hele kluif aan. Twee uur later zijn we toch maar weg gegaan, ook de vissen zitten een keer vol.

Vandaaruit was het tijd voor een olifantenritje. Het stelde niet veel voor, en we besloten dat nooit weer te doen, maar hier komen we later op terug(helaas). Hierna gingen we bambooraften. Het klinkt spectaculairder dan het is, eigenlijk was het heel relaxed.

Na de laatste nacht in ons bamboohutje zijn we via Bangkok vertrokken naar Chiang Mai, en wonder boven wonder zijn we er ook nog aangekomen. Wat een chaos!! Zowel het verkeer in Bangkok, als de hele busreis naar Chiang Mai. We hadden geen idee wanneer we in of uit de bus moesten stappen, laat staan op welke stoelen we moesten zitten. Na een laatste schietgebedje toch maar in een bus gestapt. Voila, ook nog de goeie.

Vandaag zijn we net weer terug van onze avonturen in de jungle. Twee dagen en een nacht zijn we daar geweest. De nodige spieren zijn weer getraind, want het was weer een hele klim in de bergen. In deze jungle wonen nog veel verschillende stammen met hun eigen rituelen en gebruiken. Mensen die leven en overleven in de jungle. 1 met de natuur. Bij 1 van deze stammen mochten we logeren. Heel primitief. In verband met een verstopte hurktoillet hebben we beiden maar besloten onze grote boodschap te bewaren voor het hotel. Dat ging bijna mis bij Fokke, op de heenreis al. Hij heeft zijn stempel nog maar even in een winkel gezet waar nog een redelijk normale wc was. Wel zelf water achter de drol aangooien.

Ook het slapen was geen pretje op een matras van maximaal een centimeter, een blok beton als kussen en dekens die nog nooit van een wasbeurt hebben gehoord. Bij deze trektocht zat weer een olifantenrit, wat voor ons dus niet had gehoeven. Het bambooraften daarentegen was wel super leuk en veel spectaculairder. Inderdaad, we hadden niet helemaal goed naar de tocht geinformeerd.

Maar al met al was het een geweldige ervaring waar we zeer van hebben genoten. Zie ook de foto's.

Morgen gaan we verder naar Pai. We houden jullie op de hoogte.

Veel liefs,
Fokke en Froukje

• 08 Oktober 2013 - 18:36

Heit En Mem:

Wow!! die titel snappe we hiel goet, wot hat Hie de wrald machtig mooi makke.
    Dot is echt geniete!!!
    Heit is stiekem jaloers op jim!
    We begriepe no wol dot het hynder net ienruile wurre ken foar de olifant, dot wurt dus niks!
    Prachtig ferslag en super mooie foto's, we wachtsje wer op jim folgende belefenissen.
    Nog 5 wieken te gean !
    Leafs fan us.

• 08 Oktober 2013 - 18:45

Genet:

Erg jammer fan die olifant, mar fjidder echt machtig verhaal sis!
    Wat in prachtige foto's! Inderdaad onvoorstelbaar wonderlijk gemaakt!
    Geniet fan de kommende wiken en in prachtig vervolg fan jim reis tawinske!

Leafs, Genet

• 08 Oktober 2013 - 19:29

Dirk En Trienke:

Heey hallo daar,
    Zo te lezen en te zien hebben jullie het wel naar jullie zin daar. Afgezien van de olifant dan;-)
    Heel veel plezier daar nog!!

Liefs Dirk en Trienke

• 09 Oktober 2013 - 10:02

Ouwe, Liesbeth En Kids:

Zo wat een mooie foto's en wat een belevenissen. Leuk weer iets van jullie te horen en dat jullie het zo goed hebben. Geniet nog van de reis want de weken vliegen voorbij. We hopen snel weer iets van jullie te horen. Doe voorzichtig en tot ziens

• 09 Oktober 2013 - 20:43

Jitze Wouters:

Mooi het te volgen hoe het met jullie gaat daar..Nog veel avonturen en plezief toegewenst. Nog 5 weken te gaan, hahaha. ..Groet Jitze..

• 10 Oktober 2013 - 12:17

Albert En Metsje:

Hee Fokke en Froukje,
    Leuk om de verhalen te lezen en die prachtige foto,s te zien, hopelijk heb j geen nachtmerries van die olifant,wat een beest,zit volgens mij niet lekker!
    Geniet van de
    machtige mooie dingen om je heen,,veel plezier.
    Dikke tût.

• 10 Oktober 2013 - 20:25

DoJaMaRiLi:

Wat weer een leuke foto's... Echt onvoorstelbaar wonderlijk gedaan!!
    De kids laat ik de foto's ook zien...en Mark las wat er boven het verslagje stond...
    "Hey"... zeiden Rianne en Lienke, "dat liedje hebben we geleerd op school"...
    Zie de zon...zie de maan... maar zij zingen wat coupletten door elkaar volgens mij...
    Want ze zingen: " mensen ontelbaar, in de oceaan" hahaha...
    Blijf genieten, je verwonderen, en blijf foto's en verslagjes maken...leuk om te lezen/zien!!
    Liefs....

• 11 Oktober 2013 - 22:07

Grietje:

Geniet van het mooie weer, en van de excursies. Groetjes van Beppe en mij

• 12 Oktober 2013 - 11:27

Heit En Mem De Wit :

Fokke en Frouwkje,

Prachtige foto,s een schitterende natuur zo te zien. Nog geen zin in een bordje lekkere "borgers" met gehaktbal? Elke dag aan de rijst? Op dit moment hier herfstig kunnen jullie je niet voorstellen denk ik op dit moment. Geniet ervan en tot ziens.

Heit en mem.

• 12 Oktober 2013 - 11:29

Heit En Mem De Wit :

Fokke en Frouwkje,

Heit en mem.

• 12 Oktober 2013 - 22:20

Wijbe En Klasina:

Skott'n.
    Fijn om wat van jim te leasen en te sjen. Sa te leasen ha jim t echt wol nei de zin. Skonde van de olifanten! Protte wille nog tegjerre, sju uit nei t volgende verhaal van jimme.
    Dikke tût!