groet uit Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu groet uit Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

groet uit Bangkok

03 Oktober 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Lieve allemaal,

Hier een korte update vanaf de andere kant van de wereld. Onze reis ging zeer voorspoedig en zonder oponthoud zijn we op de plaats van bestemming gekomen, Bangkok!!

Wat ons meteen opviel was de enorme drukte, van eten op straat tot links en rechts tuk-tuks, auto's, brommers, bussen etc. Verkeersregels moeten hier nog worden uitgevonden want iedereen doet maar wat. Geen gek idee om een mondkapje te dragen trouwens.

We hebben de meeste bezienswaardigheden volgens mij wel gehad, zoals de big Budda, en zijn vele tempels. Maar ook de Golden Mountain waarop je een ruim uitzicht hebt over de stad Bangkok was erg mooi.

Nadat we opgelicht zijn door een tuk tuk bestuurder, die bij elke winkel zowat stopt, omdat hij dan gratis benzine krijgt, echt vreselijk irritant!! hebben we besloten geen minuut langer in Bangkok te blijven. Geintje natuurljik. Van een politieagent kregen we de tip om 'no shop, no shop' te roepen. Werkt best goed.

Inmiddels zijn we wel vertrokken richting Kanchanaburi met de bus. Ook dit bleek nog een heel drama omdat onze taxi chauffeur bleef aandringen dat hij toch goedkoper en sneller was dan de bus. We hebben in totaal voor de taxirit van 15 minuten en een busrit van 2 uur hetzelfde betaald. Hoezo goedkoop? Oplichter!

Vanmiddag hebben we de Death Railway Bridge bezocht en zijn er overheen gelopen. Was erg mooi. Morgen staat een excursie op de planning, met een olifantenrit en het bezoeken van de beroemde waterval. We zijn benieuwd.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. We zullen snel weer een verslagje plaatsen. En de (skwan)heiten nog gefeliciteerd!!

Heel veel liefs,
F & F

• 03 Oktober 2013 - 11:31

Ouwe, Liesbeth En Kids:

Leuk om te horen dat jullie het naar de zin hebben. En wat een mooie vooruitzichten, rijden op een olifant geweldig. Doe voorzichtig en veel plezier.

• 03 Oktober 2013 - 12:10

Bonnie:

Aaah machtig mooi! Ek leuke foto's hahaha.
    gelokkig dot jim het mooi harre!
    volle plezier der en we gjinne snel skypen!
    Dikke smakkerd

• 03 Oktober 2013 - 12:15

Lolkje :

Heej!!!

O broertje je oogjes worden er daar niet beter op zie ik wel...;)!
    this wel de bedoeling dat je de hele reis wel meemaakt en meekijkt he..;)!
    Heb je wel iets meer daarvoor dan?
    Maar leuk die foto's echt super leuk!!!
    Nu al zoveel gezien en dan zijn jullie er nog maar twee dagen!
    En morgen op een olifant hoe leuk is dat!!!!!
    Blijf vooral foto's knippen want dat is zo leuk om te zien!

Ook voor vandaag weer veel plezier...!!!!

Veel liefs ons.

• 03 Oktober 2013 - 14:51

Mem:

Nog mar krenkt fjort en don al sa folle sjoen, geweldig!! Hat Fokke no ol rare dingen sjoen? Eagjes iepen hoare jonge! Ik Bin it skypen misron jammer genoag, mar gauw eefkes wer probjerje os jimme de kans krije. Prachtige foto's , set er mar folle op, kenne we mei genietsje! Hiel folle plesier nog. Leafs fan us.

• 03 Oktober 2013 - 15:34

Janneke:

Oe jonge... sa sjost net folle!! Hast der wol wat foar?
    Mooie foto's....
    We misse jim wol jer....jonnig feest fiere sonder jim!!
    Geniete fan de excursie moarn...en seker foto's maitsje!!
    Kroeper...

• 03 Oktober 2013 - 16:19

Willem En Aukje:

wat een belevenis en prachtige foto's
    laat je niet te veel oplichten
    nog veel plezier

groetjes

• 04 Oktober 2013 - 07:53

Jantina:

Je zou denken dat ze Fokke te pakken hebben gehad.....maar heel veel plezier verder!
    En.....doe voorzichtig in dat verre land.
    Ben benieuwd wat je de volgende keer hebt te vertellen.
    Groet van ons allen.

• 04 Oktober 2013 - 21:44

Heit En Mem De Wit :

Beste Fokke en Frouwkje,

We hebben de foto,s al gezien. Het ga jullie goed en geniet ervan. Hoe gaat het met je ogen Fokke. Je keek niet zo florissant.
    Heit en mem

• 05 Oktober 2013 - 13:41

Aafke:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Wat een belevenissen al en dan hebben jullie nog zoveel weken, heerlijk vooruitzicht. Geniet er van samen! Fokke succes met je oogjes;).

Leafs

• 07 Oktober 2013 - 12:37

Marit & Jasper:

Mooi dat jullie veilig zijn aangekomen, en wat een leuke foto's.
    Al zoveel gezien in z'n korte tijd, super leuk!!

Geniet er van samen,

Liefs

• 07 Oktober 2013 - 18:55

Klaas,Froukelina En Jelbert:

Haa F'kes!

Wot ha jim ol folle bedein hoan!!
    Hoe wie de olifantenrit??
    Prachtige foto's! super leuk hut wer jim in bivakkeerd ha!
    Beneid nei 't volgende verhaal:)
    Geneit ervan he!

Folle leafs fan us!