Zon, Zee, Strand - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand

02 November 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Hallo vrienden, familie, trouwe volgers,

Hier een van de laatste updates van onze reis tot zover.
We waren gebleven op Don Det een van de 4000 eilandjes van Laos, daar zijn we heerlijk bijgekomen van onze intensieve reis, beetje luieren in onze hangmatten, boekje lezen, etc.

Op een dag hebben we ons er toch maar toegezet een fiets te huren en het eiland verder te verkennen, ook zijn we nog naar het buureiland gefietst over een historische brug. Hier hebben we nog een of andere stroomversnelling bezichtigt, ze noemen het daar een waterval, maar daar mogen wij het niet meer over hebben;).

Na 4 overnachtingen zijn we toch maar weer verder getrokken, op naar het zuiden van Thailand. Wat een reis!! Allereerst moesten we over de grens natuurlijk, wat allemaal wonderwel goed ging. Altijd weer spannend!! Na ongeveer 20 uur in een gewone bus waren we eindelijk in Bangkok, daar stonden we om 6 uur op het station. Ons reisdoel was Krabi in het zuiden maar die bus ging pas om 18.30. Beetje te laat vonden wij.
Dus de bus naar Phuket genomen, die ging om 7.30.

Na een vermoeiende reis kwamen we uiteindelijk om 23.30 aan in Phuket. Alles was hier al bijna uitgestorven, maar uiteindelijk toch een hotel gevonden, die de deuren al dicht had, maar speciaal voor ons het licht nog even aandeed. Gelukkiger kon de beste man ons op dat moment niet maken, en het hotel was ook nog eens super!!

Vanuit Phuket town verschillende stranden bezocht, hier voor het eerst kennis gemaakt met parelwitte stranden en helder blauw water omringd door rotsen. Echt super mooi. Hier zijn we drie nachten gebleven, en toen de boot genomen naar Ko Phi Phi. een eiland op 2 uur varen van Phuket.

Het eiland op zich is prachtig mooi, maar wat ons een beetje tegenviel is het massatoerisme hier. Hier komen niet alleen backpackers, maar ook zonaanbidders vanuit alle landen die bij de Neckermann een vakantie hebben geboekt. En dat moest even wennen. Verder hebben we hier een Viewpoint bezocht, die na ongeveer 1000 traptreden te bereiken was, en ons behoorlijk wat zweetdruppels gekost hebben..! De andere dagen lekker op het strand gelegen, gezommen, gelezen, gegeten, etc.

Op een klein strandje, bijna prive, en zo mooi, nadat Fokke al zjjn moed van de afgelopen 5 weken had verzameld, heeft hij een lichte knieval gemaakt, en zijn totaal verraste Froukje ten huwelijk gevraagd. Het antwoord was JA!! Natuurlijk!

Vandaag nog met een longtailboot op avontuur geweest, we hebben hier onder andere gesnorkeld en prachtige vissen bewonderd, wat een verchillende soorten en kleuren, echt geweldig. Ook hebben we Maya Beach bezocht, een bekend strand van onder andere de film The Beach. Erg mooi maar erg toeristisch. En als laatste zijn we naar Monkey Beach geweest, en hebben we de nodige familiebezoeken afgelegd. Leuk om te zien dat de apen ook gewoon handen hebben, en alles opvreten wat ze tegenkomen.

We hebben nog iets meer dan een week voordat de reis ten einde is. We hopen nog verder rond te trekken en nog veel mooie dingen te beleven.

Liefs,vanuit een zonovergoten Thailand,
Fokke en Froukje

• 02 November 2013 - 15:50

Alie:

Froukje en Fokke van harte gefeliciteerd met jullie verloving!!
    Toevallig hebben we hier nog over gehad voor dat jullie met vakantie gingen.

gr Alie

• 02 November 2013 - 15:58

Klasina (&Wijbe) :

Haha, dikke stiekemerd die Fokke .. :P
    GEFELICITEERD beide. Super leuk sis.

No nog mar lekker geniete et leatste wiekje.
    En dan sju we jim nei de fekonsje wol wer!

xxxxxx

• 02 November 2013 - 16:01

Siebe En Sjoeke:

Hallo aanstaand bruidspaar Fokke en Froukje, van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Hoe romantisch kan een huwelijksaanzoek zijn, op de knieen op een hagelwit strand op een tropisch eiland! Kan het nog mooier?! Daar kun je mee thuiskomen!!
    Genoten weervan jullie reisverslag en bijbehorende foto's met vaak verrassend verhelderend bijschrift, zoals vissen, rots , enz.ha,ha.
    Geniet maar weer fijn van de laatse weken en hertlike groetnis ut Wyns en Afghanistan.

• 02 November 2013 - 16:09

Jacob:

Fokke en Froukje van.harte gefeliciteerd. Veel plezier.nog

• 02 November 2013 - 17:08

Ronald En Suzanne:

Heej fokke en froukje (de wit)

Leuk om ol die verslagen te lezen en de fotos te sjen!:)
    moai dot jim et dear sa nei jim sin han!

Geniet er nog maar eem fan!:)

Super sis dot jim verloofd binne! Gefeliciteerd! :d

Leafs Ronald en suzanne:)

Ps: voorzichtig oarn de et leatste wiekje hi:)

• 02 November 2013 - 17:48

Grietje:

Wat een prachtige vakantie hebben jullie, prachtige natuur. Geweldig mooi nieuws dat jullie trouwplannen hebben. Gefeliciteerd ook van Beppe, Geniet nog van de laatste week van het mooie weer en de prachtige natuur.

• 02 November 2013 - 17:48

André :

Klinkt als een prachtige reis!! Lekker genieten dus!!
    Ook mooi nieuws...wens jullie alle geluk en vooral liefde toe!

Nog een mooie tijd gewenst!!

Grtjz, André

• 02 November 2013 - 17:59

Cornelis En Sigrid:

GEFELICITEEEERD!!!!!!!!!

Super leuk sis :D

No nog mar lekker geniete t letste wiekje. Enjoy!

Leafs Cornelis & Sigrid

• 02 November 2013 - 19:21

Sietsejan En Rosalinda:

Wot een leuk bericht. Gefeliciteerd beide!!
    Volle plezier nog ankommende wieke..
    Mooie fotos btw ;-)

Leafs sj en rosa

• 02 November 2013 - 22:30

Jasper & Marit:

Fokke en Froukje, wat een onwijs mooie ervaring!
    En natuurlijk nogmaals gefeliciteerd! Goed gedaan Fokke ;-)
    Froukje zou wel enorm verrast zijn. Wat een prachtige foto's
    het lijkt haast een sprookje vergeleken met dit vreselijke weer in nederland.
    Wat gaat de tijd toch snel, geniet er nog even van. Ben erg benieuwd naar de rest van
    de verhalen.

Veel liefss uit ureterp,

• 03 November 2013 - 11:15

Siebe:

Froukje en Fokke,

krijg net jullie verslag binnen en ga dat later op mijn gemak lezen.
    Voor nu eerst mijn hartelijke felicitatie voor jullie voorgenomen huwelijk.
    Ik hoop dat jullie heel gelukkig worden samen.
    Nog een fijne reis toegewenst en voor later een behouden thuiskomst.

hartelijke groeten uit Afghanistan,

Siebe

• 03 November 2013 - 12:10

Bonnie:

Heeee leafste zus en zwager (bijna)
    Machtig mooi nais :) Bin blind foar jim!
    Volle plezier nog even en tot oer een wieke !
    Dikke tût

• 04 November 2013 - 10:32

Janneke De Vries :

"En we zingen en we springen en we zijn zo blij, want we krijgen er een hele leuke tante/schoonzus bij!!!"
    We hebben wel weer zin in een feestje hoor... de meiden willen alweer nieuwe jurkjes uitzoeken..haha!!
    Mark zei nogal droog: "Ik dacht dat ze al getrouwd waren".. in de war met Ome Roel en tante Lolkje...hihi..
    Nog 1 weekje jongens...neem het ervan...het weer is hier drama!! Ook wel weer gezellig hoor...s'avonds de kaarsjes weer aan enzo...en de kids alweer in de Sinterklaas stemming zoals je hierboven al las...
    Tot snel...
    Douwe~Janneke~Mark~Rianne~Lienke...

• 04 November 2013 - 20:45

Ouwe Liesbeth En Kids:

Super man!! wat een mooie plekjes en mooie stranden. lekker relaxed. Geniet er maar van want het is nu nog maar een weekje. Echt heel leuk fokke dat je Froukje ten huwelijk gevraagd hebt, wij zijn ook blij met zo'n leuke schoonzus. Vanaf deze kant. VAN HARTE GEFELICITEERD. FEESTJEEEEE!!!