Pai, Chiang Rai, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu Pai, Chiang Rai, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

Pai, Chiang Rai, Laos

16 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

Lieve iedereen,

Alweer een week verstreken sinds onze laatste update, maar hier weer een bericht van ons, vanuit: Laos, jawel! Tijdens ons vorige bericht kwamen we net terug van de Jungle. Vanaf hier zijn we verder gereisd naar Pai. Voor alle backpackers die deze kant nog op gaan, ga naar Pai!!

Pai, wat een relaxed dorp! De mensen zijn vriendelijk, het eten is goed en de sfeer is echt super. We hebben een eettent gevonden die het lekkerste broodje maakt als ontbijt. Heerlijk!! In Pai hebben we een motorbike gehuurd en daarmee de omgeving verkend. Met name de inmense waterval van tenminste 5 meter, echt een beetje een tegenvaller. (We zijn al te verwend inderdaad). Vervolgens zijn we naar Pai Canyon gecrosst. Vanaf hier een prachtig mooi uitzicht met steile afgronden, zie foto. Ook hebben we de Pai hotspring bezocht, dit is een soort geiser die natuurlijke warmte van binnen uit de aarde naar boven voert. Hier stonden zelfs mensen eieren te koken. Van daaruit sijpelt het water naar beneden en kunnen er verschillende mineraalbaden worden genomen. Zeer goed voor de huid, maar niet voor de portemenee.

We zijn net op tijd terug gegaan, want net voor Pai besloot onze achterband het te begeven, wat de nodige irritaties (bij Fokke) opleverde. Pai heeft ons gedwongen om er 3 nachten te blijven, zo heerlijk was het daar.

Vanuit Pai zijn we naar Chiang Rai gereisd, wat helaas weer via Chiang Rai moest. Dat kostte ons 7 uur. Omdat we 's avonds laat aankwamen konden we alleen nog de bruidssuite bemachtigen, die er vrij luxe uit zag:) en elke Bath waard was. In Chiang Rai hebben we de White Temple bezocht. De busreis er naar toe was al een heel avontuur op zich. Eenmaal op het station aangekomen werden we een bus ingedrukt die vervolgens langs de White temple ging. En dat klopte ook nog. De bus haalde een maximale snelheid van 50 km per uur, iets sneller was ook niet verantwoord, de bus zou dan uit elkaar vallen (denken wij). De chauffeur toeterde bij elk mogelijk gevaar, wij vermoedden omdat hij geen remmen had, haha. Bij de tempel aangekomen haalden we de woede van Boedha op ons, omdat Froukje een veel te kort broekje aan had. Na veel geschreeuw en gefluit kwam uiteindelijk een man met een schort aan die Froukje over haar benen moest doen (erg charmant).

Na Chiang Rai zijn we verder gereisd naar Laos, weer met zo'n krakkemikkige bus. Die wonder boven wonder de tachtig haalde! Vanuit Thailand zijn we met een soort van roeiboot overgestoken naar Laos. Een visum aangevraagd en 1 nacht gebleven. Toen zijn we met de slowboat naar Luang Prabang gegaan. Dit duurde twee dagen inclusief een overnachting aan wal. De omgeving was adembenemend!! Maar de lange zit daarentegen leverde houten konten op.

We zijn innmiddels aangekomen in Luang Prabang. Vanuit hier gaan we verder reizen in Laos. We hebben het nog steeds heel erg naar onze zin, en genieten volop!!

Heel veel liefs,
Fokke en Froukje

Ps. Bedankt voor alle leuke, warme reacties, super om te lezen!

• 16 Oktober 2013 - 18:47

Grietje:

En blote schouders mocht wel bij de tempel? Wat een mooie natuur. Mooie foto's.

• 16 Oktober 2013 - 20:25

De Zusjes :

heej,

het is woensdag avond en dan is het altijd zussenavond dus hebben we gezellig samen jullie verslagje gelezen en jullie mooie foto's gezien.
    we vonden die foto van Froukje met dat schort aan toch wel het leukst.
    En we zagen jou ook sportief doen Fokke op die fiets, of was het even voor de foto.
    jammer dat je Froukje niet achterin had.
    was dit jullie vervoer naar de witte tempel ( waar jullie getrouwd zijn?)! haha..
    Jij moet toch iets mooiers in petto hebben Fokke...;)!
    Wij wensen jullie nog veel plezier.
    en we denken aan jullie, en kijken uit naar jullie volgende verslag.

Liefs de zusjes. (Lolkje en Janneke)

• 16 Oktober 2013 - 22:52

Heit P:

Jullie bedienen me op mijn wenken, vanmiddag een wap. Om een teken van leven en vanavond een verslag.
    Super, wat een belevenissen! Om jaloers te worden. Wat kledingvoorschriften betreft leer je daar heel wat. Neem de plaatselijke stuurmanskunsten maar niet over in Nederland.
    Pas goed op elkaar en blijf je verbazen over de schepping!
    Heit P.

• 17 Oktober 2013 - 08:48

Sigrid&Cornelis:

He Fokke en Froukje,

Wat een leuke verhalen weer!!:D Pai klinkt ook echt de moeite waard, erg jammer dat wij dat over hebben geslagen! Ben benieuwd hoe jullie Laos vinden!!!! Genietse daaro.. maar dat gaat zeker goedkomen:)

Liefs,
    Cornelis & Sigrid

• 17 Oktober 2013 - 12:05

Ouwe Liesbeth En Kids:

Wat een avonturiers zijn jullie. Geweldig mooi. Wat een mooie foto's en een leuk verslag van jullie reis. We vinden het heel leuk om zo ook een beetje met jullie mee te reizen. We kijken uit naar jullie volgende verslag. Doe voorzichtig en geniet er nog maar van want de weken vliegen voorbij.

• 17 Oktober 2013 - 12:20

Marrit:

Skotten!
    Ziet er prachtig uit allemaal :) Vooral jij met je schortje Frouk ;)
    Geniet ervan :)
    Dikke kroeperd! Marrit

• 17 Oktober 2013 - 16:55

Fokke:

Hallo iedereen,

Blote schouders was geen probleem bij de tempel!
    En Janneke de fiets was alleen voor de foto idd.
    Vandaag een prachtige waterval bezocht, de foto's volgen wel denk ik!
    Morgen reizen we weer verder naar Vang Vieng!
    Groetjes en veel liefs

• 18 Oktober 2013 - 14:55

Berend En Japke:

Ha, avonturiers.....

leuk om jullie verhalen te lezen! gaafvoor jullie om dit mee te maken! fijne tijd verder en geniet maar veel!!

• 21 Oktober 2013 - 22:13

Siebe En Sjoeke:

Hoi Fokke en Froukje, bedankt weer voor de prachtige foto's en het verslag.
    Super om te lezen dat jullie zo genieten, het straalt ook van de foto's af.
    Wat een onvoorstelbaar mooie natuurfoto's. En verrassend dat je wel met blote schouders in de tempel mocht. Zoals Frouk met de sarong, of schort, op de foto staat, kun je zo doorgaan als een Aziatische schone.
    Siebe zit onverwacht vanaf 8 oktober tot 13 december in de grote "zandbak" van Afghanistan, als planner van de helicoptervluchten, die de konvooien moeten beschermen.
    Wat een globetrotters in de familie!
    Heel veel mooie belevenissen en de hartelijke groeten van Siebe en Sjoeke.