Genieten, genieten .... - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu Genieten, genieten .... - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

Genieten, genieten ....

23 Oktober 2013 | Laos, Don Det Tok

Hallo trouwe volgers van onze avonturen,

Sinds het laatste verslag zijn we geeindigd in Luang Prabang. Dit is echt een zeer relaxte maar ook mooie stad. Vanuit hier hebben we, jaja je raadt het nooit, een prachtig mooie waterval bezocht. Deze was weer verdeeld in verschillende levels en had heel mooi blauw water. Maar zoals altijd nemen wij geen genoegen met een gewone waterval, dus zijn we naar het begin van de waterval geklauterd (op slippers, niet echt handig misschien). Maar zeker wel de moeite waard. In Luang Prabang hebben we een tempel bezocht. De tempel zelf interesseerde ons niet zo, maar het uitzicht daarentegen was prachtig. (zie foto's).

Vanuit hier zijn we verder naar Vang Vieng gereisd. De route hier naar toe was super. Met de nodige haarspeldbochten zijn we door de bergen gereden. Prachtig! Ook moeten we nog even vermelden dat onze lichamen enorm moesten wennen aan de malariapillen. De darmen waren enorm gevoelig, en hier laten we het bij.... ;)

In Vang Vieng hebben we getubed. Of terwijl in een oude tractor binnenband de rivier af. Onderweg waren er genoeg kroegjes te bezoeken, wat uiteraard erg gezellig was. Alleen het weer begon iets minder te worden, gelukkig waren we net voor de regen binnen.

We zijn verder gereisd naar de hoofdstad van Laos, Vientiane. Toen we daar aankwamen bleek er een of andere mega braderie te zijn, of terwijl een festival. We konden er niet normaal meer langs lopen, zo'n drukte! Op het lekkere eten na was er niet veel te beleven, we zijn er dus ook maar 1 nacht gebleven.

Toen hebben we de nachtbus genomen naar Pakse. Dit is een bus met alleen maar bedden, heel chill! Ondanks dat er geen rekening was gehouden met Nederlandse lengtematen, toch redelijk goed geslapen. In Pakse hebben we een skooter gehuurd en zijn we naar het Bolaven Plateau gescheurd. De pijnlijke kont was het wel waard, want we hebben weer twee prachtige watervallen mogen bewonderen. 1 daarvan stort vanaf het Bolaven Plateau 120 meter naar beneden. Wat een geweld. De mensen in Pakse vonden wij niet erg gastvrij. We mochten nergens tanken en die muts van het hotel kon geen woord engels en liet ons betalen voor een plattegrondje, belachelijk! Dus hier zijn we ook maar 1 nacht gebleven.

Door naar het zuiden. Inmiddels zijn we op Don Det, een eilandje in de Mekong rivier. De sfeer is super en de mensen relaxed. We hebben een bungalow met een prachtig uitzicht over de rivier waar we savonds lekker romantisch de zonsondergang kunnen bewonderen (vanuit een hangmat natuurlijk!). Hier hopen we een paar dagen te blijven, om dan weer te vertrekken naar Bangkok, en vanuit daar verder te reizen naar het zuiden van Thailand. De tijd kort al weer behoorlijk in.

Zoals altijd, we houden jullie op de hoogte!
Liefs van ons

• 23 Oktober 2013 - 15:36

Ouwe En Liesbeth En Kids:

He broerke en skwanzuske. Jullie hebben wel iets met watervallen zeker, waar zijn de foto's??
    Maar lekker relaxen in jullie hangmat en nog veel plezier daar. Doe voorzichtig en tot snel.

• 23 Oktober 2013 - 15:36

Ouwe En Liesbeth En Kids:

• 23 Oktober 2013 - 17:53

Adrie Mens:

Hoi Froukje

Heel leuk reisverslag met de velen watervallen , en de bedden in de bus dat is beter dan op de harde bus banken slapen , met de scooter de bergen op rijden geef je wel een vrij gevoel.

Groetjes Adrie

• 23 Oktober 2013 - 19:36

Douwe En Antoinette +kids:

Hee Froukje en Fokke,
    Prachtige verhalen en foto's !!
    Nog een hele fijne tijd gewenst, en geniet van de prachtig mooie natuur !!
    groetjes van ons ,oant sjen !

• 23 Oktober 2013 - 21:04

Klaas,Froukelina En Jelbert:

Haa!!

Hahah ik ha wol iene gaten dot ze jim spoor volgje kenne mei die malariapillen:P

Heerlijk uitzicht vanuit jullie bungalow!!:) & wat een geweldige watervallen daar allemaal! helder water!
    De tijd vliegt vast met al die mooie momenten!
    Lekker geniete nog he!!

Dikke tut!

• 24 Oktober 2013 - 08:44

Janneke En De Rest...:

Joepie!!! Weer een verslag met foto's....blijft leuk!!
    Wat maken jullie wat mee....vooral die zonsondergang in de hangmat....jaloers!!!
    De kids hebben vakantie dus zijn wij maandag naar verkeerspark Assen geweest...in een bootje gezeten...en dat was dan ons hoogtepunt van de week...hahaha...geen waterval gezien, maar wel genoten hoor!!
    De kids zijn om en om aan het logeren bij beppe Grytsje...Dinsdag was het hier nog prachtig weer!!
    Op die gevoelige darmen zijn we dan weer niet jaloers hoor!!
    Nog maar flink genieten inderdaad want de tijd vliegt als je het leuk hebt!!
    Veel liefs hier vanuit Ureterp...
    Janneke~en kids~en dien maat!!