Home Sweet Home - Reisverslag uit Ureterp aan de Vaart, Nederland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Ureterp aan de Vaart, Nederland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

18 November 2013 | Nederland, Ureterp aan de Vaart

Hier alweer het laatste verslag vanuit het koude Nederland inmiddels, het temperatuur verschil was enorm toen het vliegtuig uitkwamen. BRRR.

We waren gebleven op Koh Phi Phi, vandaar zijn we vertrokken naar het volgende eiland Koh Lanta, dat viel nog niet mee want de boot had tot 2 keer toe problemen met de motor zodat we een rondje moesten dobberen voordat we weer verder konden varen met een enorme rookwolk erachteraan.

De taxi hadden we voor de boottocht al besteld en dat was maar goed ook, want het was zwart van de mensen die ons wel wilden vervoeren. Wij konden doorlopen om vervolgens een guesthouse te zoeken, we hebben verschillende guesthouses bezocht, en hebben net zolang rondgereden tot we een geschikt plaatsje hadden gevonden, dit tot opluchting van de taxichauffeur. Dit was een soort van resort met zwembad en aan de zee gelegen. Hier konden we lekker relaxen, en dat hebben we ook maar gedaan. Aan het strand waren allemaal beach en guesthouses met restaurants gevestigd en dit was s'avonds mooi verlicht, je kon over het strand naar het volgende restaurant lopen, erg gezellig.

Na twee dagen zijn we verder getrokken naar Railay. dit is een schiereiland vlakbij Krabi. Ook dit was weer een prachtig eiland met mooie stranden en een blauwe zee uiteraard. na enige tijd rondgelopen te hebben toch een resort met zwembad gevonden, dit is zeer toeristisch en dus ook weer duurder.

Eerste dag lekker naar het strand geweest, lekker bruinbakken en boekje lezen, naar een rots gezwommen. De tweede dag naar het viewpoint geklauterd, om er te komen moest je de nodige rotsen beklimmen, het pad was erg glad en het was zeer intensief. Ook was het mogelijk naar een Lagoon af te dalen, via een behoorlijk steile afdaling en glibberige rotsen zijn we ongeveer halverwege gekomen en toen vond Froukje (die er al geen zin in had) het niet meer verantwoord om verder af te dalen. Fokke is nog een stukje verder afgedaald, maar is toen weer terug gegaan. alle moeite was voor niks geweest want een man die wel verder was gegaan vertelde dat de Lagoon opgedroogd was. Bale.

Verder niet veel activiteiten uitgevoerd op dit eiland. Lekker lui.
We zijn drie dagen op Railay geweest, en toen vrijdagavond de nachtbus genomen vanuit Krabi naar Bangkok. hier kwamen we s'ochtends vlakbij de Kho San Road om half 7 aan. Het idee was om naar hetzelfde hotel te gaan waar we ons reis ook zijn begonnen, maar deze was al volgeboekt. Toen maar een ander hotel gezocht, en de rest van de dag door Bangkok geslenterd. Echt leuk om weer terug te zijn in Bangkok, heeft toch iets vertrouwds als je er eerder bent geweest.

Hier hebben we de nodige souvenirs gekocht, het afdingen ging ons steeds beter af. Fokke heeft nog twee overhemden op maat laten maken. die waren binnen één dag klaar, echt onvoorstelbaar maatwerk.

Op zondagavond zijn we gedropt op het vliegveld en kon de terugreis beginnen. Het eerste gedeelte ging erg vlot, en naar 3 uur wachten in Abu Dhabi konden we vervolgens inchecken naar Amsterdam.
Wij mochten door Gods zegen veilig aankomen in Nederland.

Op Schiphol (inmiddels maandag) stonden Jannes en Johanna ons op te wachten en naar een bezoekje aan de Burger King zijn we richting Ureterp vertrokken.

We moeten nog wel even de merken Lays, Pringles, Coca Cola, Snickers en Mentos een bedankbrief schrijven, zonder hen was het niet zo geslaagd geweest.
Verder willen we een ieder bedanken die met ons meegeleefd heeft op wat voor manier dan ook, wij vonden het erg leuk al de berichtjes,whats appjes, reacties en noem maar op te lezen. hartverwarmend.
En voor iedereen die nog twijfelt om een reis te maken zeggen wij gewoon DOE,. echt de moeite waard.
Wij kijken alweer uit naar de volgende reis.

Het ga jullie allemaal goed,
veel liefs Fokke en Froukje

Fokke is woensdag weer aan het werk gegaan, Pfff, en Froukje op zaterdag.