De eerste indrukken van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu De eerste indrukken van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken van Nieuw Zeeland

06 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo iedereen,

Hier een bericht van de andere kant van de wereld. Het is hier alweer vrijdag en alweer heel wat avonturen beleefd. De reis hier naartoe was al een avontuur op zich, meteen op Schiphol al een fikse vertraging van ongeveer 3 uren. Abnormaal. Toen eindelijk het ijs en de sneeuw van het toesel was konden we vertrekken naar Hong Kong, maar door de vertraging in Nederland misten we daar onze aansluitende vlucht. Balen natuurlijk maja we hebben vakantie dus maar afwachten. In Hong Kong werden we erg goed geholpen en na een paar uur konden we verder vliegen naar Brisbane Australie. Vanaf daar was het nog 2.5 uur vliegen naar Auckland Nieuw Zeeland. Daar ons motel voor de eerste twee nachten opgezocht en heerlijk geslapen.

In Auckland hebben we de Sky Tower bezocht en beklommen. De eerste etage was 186 m en het sky deck was 220 meter. Op de 1e etage waren glazen platen ingebracht waardoor je naar beneden kon kijken. Voor mensen met hoogtevrees( Heit de Wit) ideaal!

Toen kwam Froukje op het lumineuse idee een auto te huren met de bedoeling dat ik Fokke hem moest besturen. Met het zweet in de bilnaad en enorme klotsoksels toch maar mee ingestemd. pfff wat een avontuur.
Doodeng want ze rijden hier links en het stuur zit rechts, gelukkig wel een automaat.

Vanuit Auckland naar het noorden gereden richting Whangarei en verder
bij Whangarei een prachtig mooie route ingeslagen op aanraden van Bernadet. Echt geweldig, een kronkelweg door de bergen en langs de kust zeker de moeite waard, ook mooi voor de motor! In het plaatsje Paihai overnacht en de volgende dag een watervalletje bezocht, deze werd bereikt door ongeveer 5km door het bos/bergen te lopen. Erg leuk tot het begon te regenen. grr

Vanuit daar naar Rotorua gereden ongeveer 700km. Wat een tocht over mooie kronkelwegen over en door de bergen, adembenemend. Dit plaatsje is bekend om z'n stank dat wordt veroorzaakt door ondergrondse gassen die bovenkomen, iets vulkanisch zeg maar. Dat stinkt naar rotte eieren, niet fris.

Inmiddels zijn we aangekomen in Taupo waar we morgen de Tongariro Alpine tracking hopen te lopen, een tocht van ongeveer 20 km.
Tot zover hier, we houden jullie op de hoogte

Groetjes Fokke en Froukje

PS. Het lukt nu nog even niet om de foto's te uploaden... Hopelijk komt dit nog!

• 06 Februari 2015 - 09:12

Wietze En Astrid:

Hee lieve mensen,

Wat een avonturen alweer! Haha
    Geniet er lekker van en wie weet zien we nog wat
    Foto's voorbij komen

Dikke tuuterds uut Fryslân

• 06 Februari 2015 - 09:15

Jasper & Marit:

hey Fokke en Froukje,

Wat super om de verhalen te lezen.
    Die lange heen reis zijn jullie vast al weer vergeten.
    Heel veel plezier nog, en geniet van al dat moois op de
    Andere kant van de wereld!!

Liefss

• 06 Februari 2015 - 09:27

Antonet:

Jeej, klinkt super leuk! Geniet ervan! :)

• 06 Februari 2015 - 10:21

Siebe En Sjoeke:

Hoi Fokke En Froukje,

Goed te lezen dat de reis goed is gegaan, ondanks alle vertraging. Een lange zit in zo'n vliegtuig, lijkt me.
    Volgens kennissen zijn jullie nu in het mooiste land ter wereld, ( hoewel, Giekenland) dus geniet maar volop.
    Met jullie mooie stukjes kunnen wij hier in dit koude landje ook meegenieten.
    En Fokke, na het rijden in de auto wel even onder de douche hoor. Want ik vraag me nu wel af of die stank van rotte eieren wel uit de grond komt.

Geniet lekker samen.

Groet,

Siebe en Sjoeke

• 06 Februari 2015 - 23:21

Jannes En Johanna :

Prachtig ferhaal en mooie foto's .....haha, die komme nog natuurlijk, mar ja we binne nogol neiskjirrig!
    We binne suver een bietsje jaloers ( heit natuurlijk)
    Hiel folle plesier dear nog en lit geregeld eefkes wot fan jim jerre.
    Dikke tuut heit en mem

• 13 Februari 2015 - 04:44

Foto's zijn geplaatst..

• 13 Februari 2015 - 15:33

Jan:

nou mooi hjer, we sitte hjir mei us allen op kantoor te sjen nei jimme mooie fotos.
    mem is stiekem toch jaloers hjer, (undertusken stoppet se wer een snoepke in de moele die ik foar har kocht hie, want ja......)

we winskje jim nog een hiele protte wille ta en foarsichtig he, gjin dingen dwaan die ik ek net dwaan soe.

groetnis Jan, mem en nog wat collegas