Milford Sound en the Catlins - Reisverslag uit Papatowai, Nieuw Zeeland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu Milford Sound en the Catlins - Reisverslag uit Papatowai, Nieuw Zeeland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

Milford Sound en the Catlins

Door: Froukje

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Papatowai

Lieve allemaal,

Er zijn al weer drie weken voorbij, De tijd gaat snel. Volop genieten hier!

Vanuit Franz Jozef zijn we naar queenstown gereden. Helaas was de hele stad qua accommodatie volgeboekt. Een aardige vrouw bij de I-Site heeft een kamer voor ons gezocht in Arrowtown, een schattig klein dorpje 20 km van queenstown. Hier zijn we 1 nacht gebleven, hebben wat biertjes gedronken en pizza's gegeten met live muziek. Erg gezellig!

De volgende dag zijn we naar Te Anau gegaan om vanuit die plaats de Fjord Milford Sound te bezichtigen. In Te Anau hebben we de allerlaatste slaapplaats kunnen bemachtigen. (Yes!) Een nieuw bed&breakfast met een prachtig uitzicht. Fantastische eigenaren waarmee we sochtends gezellig aan de ontbijttafel zaten. Wat een topplek. De fjord hebben we bekeken door middel van een cruise. Ontzettend mooie wereld! Hoge bergen en prachtige watervallen.

De volgende bestemming was the Catlins. Onderweg hebben we overnacht in invercargill. Niet echt bijzonder daar, behalve dan dat ik mijn mobiel daar had laten liggen. Gelukkig kon ik Fokke overhalen de 60 km terug te rijden om dat ding op te halen. De uitdaging is dan om het hostel terug te vinden. Met wat moeite en een aanslag op het humeur is dit toch gelukt.

We zijn nu in het gebied the Catlins, in het zuiden van NZ. Onderweg zijn we op prachtige plaatsen gestopt, onder andere het meest zuidelijke puntje van het land. Vandaag hebben we hier mooie grotten en een waterval bezocht.

Morgen gaan we verder naar Dunedin, de bewoonde wereld (hopen we) :). Twee keer knipperen en we zijn het 'dorpje' waar we nu zitten alweer uit. Een klein winkeltje en 1 pomp is alles wat er is! Heeft ook wel weer wat!

Jullie horen vast nog wel weer een keer iets van ons. Wij gaan nog even een weekje genieten van het mooiste land ter wereld en het heerlijke weer!

Veel liefs,
Fokke en Froukje

• 20 Februari 2015 - 03:56

Fokke En Hendrika :

Heee Fokke en Froukje!

Wat een super mooie foto's zeg!
    Heerlijk om daar rond te reizen:)
    Veel plezier nog daar en geniet van alles!

Liefs

• 20 Februari 2015 - 23:02

Froukje Bosma:

Hé daar,

Wat een prachtige foto,s en wat een wereld zeg! WouH!
    Mobiel dus weer teruggevonden...suffie;)....Zou ook net wat voor mij zijn....
    Geniet nog lekker en pas goed op elkaar!

• 25 Februari 2015 - 09:27

Grietje De Wit:

Geniet nog van de laatste dagen, alvast een goede terugreis gewenst.

• 26 Februari 2015 - 21:41

Jasper & Marit: