De Tongariro crossing.. - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu De Tongariro crossing.. - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van fokkeenfroukje - WaarBenJij.nu

De Tongariro crossing..

Door: Fokke

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo trouwe volgers en nieuwsgierigen.

Hier weer een update vanuit Nieuw Zeeland, we waren gebleven in Taupo! Vanuit Taupo hebben we de tongariro crossing gelopen. Echt een fantastische tocht dwars door de bergen en langs een vulkaan. Een tocht van ongeveer 18 km langs steile bergpassen en diepe afdalingen, maar wat een uitzichten en dingen die je nog nooit hebt gezien, echt schitterend! De tocht was wel zwaar en we moesten aanspraak maken op zowat al onze spieren, maar zeker de moeite waard. De volgende dag spierpijn! Helaas kun je op de foto's niet de diepte vastleggen, maar sjonge wat een afgronden zo nu en dan.

Vanuit Taupo zijn we vertrokken naar Wellington de hoofdstad van Nieuw Zeeland en sjonge wat een harde wind daar. (Staat het om bekend) in Wellington een beetje cultuur gesnoven door een museum te bezoeken, erg leuk en gratis wifi! Haha dat gaf de doorslag om heen te gaan. Verder een beetje rondgehangen en uiteindelijk ons huurautootje ingeleverd om vervolgens naar het zuider eiland over te steken. Een tocht van ongeveer 3 uurtjes op de Ferry.

Aangekomen in Picton zou ons volgende huurauto klaarstaan, dit bleek niet het geval en we zouden meerijden met een mevrouw van het verhuur bedrijf maar die reed gewoon weg. Fraai! Toevallig kwam er nog een busje die ons meenam naar het bedrijf, waar dezelfde vrouw rood aanliep en maar sorry bleef zeggen, want ze zag natuurlijk dat ik pisnijdig was!

• 14 Februari 2015 - 11:30

Grietje De Wit:

Hallo wereldreizigers, geniet van jullie reis.

• 14 Februari 2015 - 12:35

Siebe En Sjoeke:

Hoi Fokke en Froukje,

Fijn te lezen dat jullie zo genieten en zulke prachtige dingen meemaken. Geniet maar flink en op zijn tijd een beetje cultuur opdoen is ook niet verkeerd, zelfs zonder wifi.
    Komen jullie nog in de streek waar de Lord of the rings is opgenomen?

Genietse.

Hartelijke groet,

Siebe en Sjoeke

• 14 Februari 2015 - 20:35

Wijbe & Klasina:

Jim ha t wol mooi sa te leasen en vooral te sjen op de foto's.
    Nog mar lekker geniete van jim tied deare.
    Tût Wijbe & Klasina

• 15 Februari 2015 - 12:57

Dirk En Trienke:

Leuke verhalen!! Wel indrukwekkend allemaal dus!
    Jammer iid dat je niet alles kunt vastleggen met een foto!
    Veel reisplezier nog!

Groetjes uut Drachten

• 16 Februari 2015 - 11:33

Bernadet:

Aaah superjaloeersss, jij hebt wel de tongariro crossing gedaan;), daarvoor moet ik nog een keer terug;). Maar geniet er lekker van schatjes, goed om jullie verhalen te lezen:)!

• 17 Februari 2015 - 21:29

Wolter:

Hoi Fokke en Froukje,

Prachtige verhalen en foto's, maar wel kalde knibbels yn de snie tink?
    Lekker genieten daar en de groeten uit het platte Ureterp.

• 18 Februari 2015 - 22:03

Klaas En Froukelina:

Prachtige verhalen!
    & gewelsdige foto's!
    De tied sil der wol farbie fleane!
    Nog hiel folle plezier!! Lekker geniete!

Dikke tutersssss
    fan jirre!!